BETH "YuanFen" - przygotowania, do "tajnej misji"

Ostatni, dla żaglowej kanu BETH "YuanFen", sezon żeglarski, był w 2015 roku. Sezon bardzo owocny, bo żeglowała zarówno po ZZ, jak i podjęliśmy wyprawę, na Zatokę Pucką. Od jego zakończenia, łódka wisiała na ścianie w garażu i tylko raz z niego wyjechała, na kilka dni, by wraz z GIS-em "Uitwaaien", zostać eksponatem podczas targów żeglarskich w Nadarzynie. Przez ten czas, kurzyła się tylko. Był nawet pomysł, żeby ją sprzedać. Na szczęście, nie było chętnych, do zakupu. W tym roku wpadło mi do głowy, by ponownie ją wykorzystać w celach żeglarskich.

W dniu wyjazdu GIS-a "Uitwaaien" nad ZZ, BETH została zdjęta ze ściany i ułożona, na oponach, na podłodze garażu. Pamiętałem o drobnym otarciu skrawka dna, przy samej stewie rufowej i zabezpieczyłem to miejsce, kilka dni temu. Dzisiaj znalazłem sposobność i siłę, żeby wyprowadzić łódkę przed garaż, umyć bieżącą wodą z ogrodowego węża i sprawdzić całe wyposażenie. Wgląda na to, że wszystko, z wyjątkiem linek do refowania bezanżagla, jest i działa, tak samo, jak w dniu zakończenia sezonu 2015. Nigdy nie była wykończona, "na wysoki połysk", więc również dzisiaj, nie miałem zamiaru tego robić. Po całej procedurze, roztaklowana, ustawiona na wózku, BETH wróciła do garażu.

Wygląda na to, że żaglowa kanu BETH "YuanFen", jest gotowa do spełnienia jej "tajnej misji" w sezonie żeglarskim 2022!












Komentarze