Zachodni wiatr 4 Bft - 29 sierpnia 2022

Po sobotnich doświadczeniach, niedzielę spędziliśmy w inny sposób, ale poniedziałek 29 sierpnia, miał przynieść zupełnie nową pogodę, czyli zachodni wiatr o sile 4 w skali Beauforta. No i oczywiście, o wiele mniej motorówek i zero skuterów wodnych na ZZ. Tak właśnie było - na wodzie niewiele łodzi i wiatr zapowiadający szybką żeglugę. Nasza załoga, na takie warunki, zakłada ref, co nie było złym wyborem, bo pozwalało na spokojną, ale wciąż szybką żeglugę.

Żegluga była naprawdę szybka i bardzo przyjemna, pomimo chwil, kiedy strasząc załogę i sternika, przychodziły silniejsze podmuchy. Nasz GIS "Uitwaaien", łatwo osiągał swoją graniczną prędkość, która wynosi około 5,5 węzła. Ciekawe, jak by się zachowywał bez refowania? Pewnie byłby szybszy, ale zmusiłby nas czasami, do bardziej aktywnego balastowania ciałem, ale to chyba wciąż zbyt wiele, dla naszej, częściowo niepełnosprawnej załogi. Jednym słowem, mieliśmy ponad dwie godziny żeglarskich emocji, na naszą, skromną miarę.

Bardzo łatwo jest mi popsuć humor (na szczęście, na krótko) debilnym zachowaniem: Wracamy do  naszej przystani, a tu nagle z brzegu, a raczej z motorówki przy brzegu w naszej przystani, jakiś facet woła, żeby nie podpływać, bo on tu ma wędki. Zaraz, ***, to nie łowisko, tylko przystań, do której zmierzamy, a on wystawił nam przeszkodę nawigacyjną, prawie przy naszym miejscu cumowania. I głupie wołania, że można go ominąć itp. No ***! Wieje chwilami ponad 4 Bft, a dochodząc do przystani mam uniesiony ster, więc mam ograniczoną zdolność manewrową, idę wprost na swoje miejsce i nagle, coś, czego zresztą nie widać, mam ominąć, bo facetowi zachciało się tu zarzucić wędki! To jest przystań i w każdej chwili jakaś łódź może tu wpłynąć, bądź stąd wypłynąć i to on ma te swoje kije moczone, za każdym razem, kiedy jakaś łódź się zbliża do przystani, zabierać!!! Ominąłem te wędkarskie żyłki - jakimś cudem!

Poniżej strona tytułowa, kilka zdjęć i wideo - dość długie, ponad13 minut, bo żal mi było wyrzucać, taką fajną żeglugę:

 






 



Komentarze