Od kiedy żegluję swoją własną żaglową kanadyjką BETH zbudowaną ze sklejki, korci mnie aby zbudować sobie następną, trochę inną, bardziej filigranową, okrągłodenną...
Przyglądam się różnym. Podobają mi się klasyczne, pochodzące wprost z XIX wieku np. takie:
i takie:
Ale myślałem o bardziej sportowym charakterze, np. takim:
i takim:
Dlatego naszkicowałem sobie żaglową kanadyjkę w podobnym charakterze, zarówno do jednych, jak i do drugich:
Wersja sportowa z deską do balastowania, miecz uchylny, ster uchylny, kokpit z odpływem przez skrzynkę mieczową. Kadłub może być budowany ze sklejki na zakładkę metodą "plywood lapstrake", lub diagonalnie z dwóch warstw mahoniowych obłogów plus trzecia warstwa zewnętrzna ułożona wzdłużnie. Pokład, grodzie, kokpit i skrzynka mieczowa ze sklejki. Całość zabezpieczona epoksydem.
Wyobrażam też sobie wersję turystyczną ze zmniejszonym ożaglowaniem i otwartym kokpitem.
Korci, żeby sobie coś takiego zbudować...
***
Ciąg dalszy nastąpi!
Przyglądam się różnym. Podobają mi się klasyczne, pochodzące wprost z XIX wieku np. takie:
![]() |
źródło: http://www.boatbldr.com/gallery/index.html |
![]() |
źródło: http://authenticboats.wordpress.com/ |
![]() |
źródło: http://authenticboats.wordpress.com/ |
Wersja sportowa z deską do balastowania, miecz uchylny, ster uchylny, kokpit z odpływem przez skrzynkę mieczową. Kadłub może być budowany ze sklejki na zakładkę metodą "plywood lapstrake", lub diagonalnie z dwóch warstw mahoniowych obłogów plus trzecia warstwa zewnętrzna ułożona wzdłużnie. Pokład, grodzie, kokpit i skrzynka mieczowa ze sklejki. Całość zabezpieczona epoksydem.
Wyobrażam też sobie wersję turystyczną ze zmniejszonym ożaglowaniem i otwartym kokpitem.
Korci, żeby sobie coś takiego zbudować...
***
Ciąg dalszy nastąpi!
Komentarze
Prześlij komentarz